Praca: Starszy specjalista


Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 158926

Warunki pracy


  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
  • Recepcja główna, punkt podawczy korespondencji, punkt obsługi interesantów, sale do spotkań z interesantami znajdują się w głównej siedzibie MRPiPS przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 w Warszawie. Kancelaria Główna MRPiPS znajduje się w budynku przy ul. Brackiej 4 w Warszawie. Miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się w okolicy każdej nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS. Prawo wstępu z psem asystującym możliwe jest na teren każdej z nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS. Woda z miską do dyspozycji na recepcji budynków przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 oraz ul. Żurawiej 4a. Obiekt zlokalizowany przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z trzech budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Budynki A i C są w pełni dostępne i dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami i posiadają w szczególności: wejście do budynku na poziomie chodnika, automatyczne drzwi wejściowe, oznakowanie ułatwiające użytkowanie przez osoby słabowidzące, odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych, windy i platformy schodowe, łazienki dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Nad wejściem do budynku znajduje się znacznik informacyjno-nawigacyjny TOTUPOINT ®. Znaczniki można znaleźć również przy salach konferencyjnych, przy wejściu na pierwsze piętro oraz na parkingu wewnętrznym. Budynek B jest częściowo dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Z uwagi na konstrukcję budynku utrudnione jest poruszanie się w nim osób z niepełnosprawnościami. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy budynkiem B a budynkami A i C, wynika to z różnicy poziomów (cztery schody). Budynek B nie został wyposażony w znaczniki informacyjno- nawigacyjne TOTUPOINT®.

Zakres zadań

  • Dokonuje wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FERS) i Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS), sprawdza pod względem formalno-rachunkowym i dekretuje dokumenty księgowe w celu ich ujęcia w ewidencji księgowej.
  • Wprowadza do ksiąg rachunkowych dokumenty księgowe w ramach FERS i EFS w ujęciu syntetycznym i analitycznym, w celu sporządzenia obowiązujących sprawozdań oraz informacji o aktualnych stanach zaangażowania i wykonania planu finansowego.
  • Opiniuje pod względem finansowym projekty dokumentów, w szczególności umów, zawieranych w ramach FERS.
  • Prowadzi obsługę systemu bankowości elektronicznej w zakresie rachunku pomocniczego budżetu państwa na współfinansowanie oraz rachunku dla środków europejskich, na podstawie bankowej karty wzorów podpisów.
  • Sporządza okresowe sprawozdania ze środków budżetowych w celu opracowania na tej podstawie informacji o wykonaniu planu finansowego w części dotyczącej wykorzystania środków budżetowych w ramach FERS.
  • Wyjaśnia nieprawidłowości w danych ujętych w sprawdzanych dokumentach: umowach, wnioskach Beneficjentów o płatność oraz decyzjach administracyjnych przy współpracy z Departamentem Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego.
  • Uzgadnia na podstawie informacji z Banku Gospodarstwa Krajowego kwotę wystawionych zleceń płatności oraz zrealizowanych zleceń płatności przez upoważnione przez dysponenta części instytucje oraz kwotę dokonanych zwrotów na rachunek środków europejskich Ministra Finansów, w celu ustalenia prawidłowych kwot wydatków i dochodów oraz ich weryfikacji w przekazanych sprawozdaniach jednostkowych przed ich włączeniem do sprawozdań łącznych.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze finansów lub rachunkowości
  • Znajomość ustawy o finansach publicznych (Działy I, III oraz IV) oraz przepisów wykonawczych do ustawy w zakresie zasad funkcjonowania państwowych jednostek budżetowych
  • Znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
  • Znajomość ustawy o rachunkowości
  • Komunikatywność
  • Rzetelność
  • Umiejętność współpracy
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

APLIKUJ TERAZ

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: śląskie
Pracodawca: Klient portalu Praca.pl

Zarządzanie portfelem spraw na etapie późnej windykacji, minimalizacja strat oraz kontrola efektywności procesów i kosztów Koordynowanie działań windykacyjnych, egzekucyjnych i regresowych we współpracy z towarzystwami ubezpieczeniowymi, kancelariami prawnymi oraz firmami faktoringowymi...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: śląskie
Pracodawca: SBB ENERGY S.A.

Jeżeli chcesz być odpowiedzialna/y za…. Księgowanie (dekretacja) faktur sprzedaży wraz z weryfikacją poprawności obowiązków podatkowych oraz uzgadnianie rejestru sprzedaży. Dekretowanie list płac oraz uzgadnianie sald kont we współpracy z Działem HR. Prowadzenie, rozliczanie i...

Dodane: 2025-12-10
Lokalizacja: dolnośląskie
Pracodawca: Sekcja Dróg Miejskich

- prowadzenie całokształtu spraw związanych z ewidencją dróg (jednostka prowadzi ewidencję dróg elektronicznie w systemie informatycznym)- prowadzenie całokształtu spraw związanych z przygotowaniem oraz realizacją inwestycji drogowych,- prowadzenie całokształtu spraw związanych z...

Dodane: 2025-12-10
Lokalizacja: podkarpackie
Pracodawca: STAROSTWO POWIATOWE W DĘBICY

INSPEKTOR W BIURZE INWESTYCJI I FUNDUSZY ZEWNĘTRZNYCHSZCZEGÓŁOWY ZAKRES OBOWIĄZKÓW ZNAJDUJE SIE NA STRONIE: https://powiatdebicki.bip.gov.pl/nabor-na-stanowiska-pracy/1230249_starostwo-nabor-na-stanowisko-podinspektora-w-biurze-inwestycji-i-funduszy-zewnetrznych.html Wymagania konieczne:...


Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: Nowa Bud Sp. z o.o.

Zakres obowiązków: Współpraca z partnerami branżowymi: Współpraca z agencjami nieruchomości Współpraca z dużymi i małymi deweloperami Współpraca z firmami inwestycyjnymi Współpraca z inwestorami prywatnymi Ustalanie warunków współpracy, nadzór nad jakością ofert, wymiana...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: Concentrix

Providing high-quality customer service via phone, email, chat, and social media Assisting with product information and resolving technical issues Initiating and managing Xiaomi device repair processes Adhering to detailed project guidelines and maintaining high service standards Supporting team...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: Concentrix

Zapewnianie wysokiej jakości obsługi klienta przez telefon, e-mail, czat i social media Pomoc w zakresie informacji o produktach i rozwiązywania problemów technicznych Inicjowanie i zarządzanie procesami naprawy urządzeń Xiaomi Przestrzeganie szczegółowych wytycznych dotyczących...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: Praca.pl

OPIS STANOWISKA Samodzielne organizowanie i prowadzenie procedur przetargowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wewnętrznymi regulacjami. Udział w tworzeniu rocznych planów zamówień publicznych, opartych na planach inwestycji, remontów i zakupów. Publikowanie wymaganych...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: JAKMET

Opis stanowiska: udział w pełnym procesie zatrudniania od ogłoszenia po wdrożenie wsparcie przełożonego w rekrutacjach na stanowiska produkcyjne i techniczne obsługa systemu kadrowego, ewidencjonowanie wniosków i planów urlopowych organizacja szkoleń i zarządzanie zapisami w systemie...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Pracodawca: Yellow House Education S.A.

1 wakat - obszar działania: woj. mazowieckie, podlaskie, warmińsko-mazurskie 2 wakat - obszar działania: woj. śląskie, łódzkie, świętokrzyskie 3 wakat - obszar działania: woj. opolskie, dolnośląskie, lubuskie, zachodniopomorskie Zadania Promowanie i rozwijanie idei dwujęzycznej...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: Yellow House Education S.A.

1 wakat - obszar działania: woj. mazowieckie, podlaskie, warmińsko-mazurskie 2 wakat - obszar działania: woj. śląskie, łódzkie, świętokrzyskie 3 wakat - obszar działania: woj. opolskie, dolnośląskie, lubuskie, zachodniopomorskie Zadania Promowanie i rozwijanie idei dwujęzycznej...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: lubuskie
Pracodawca: Yellow House Education S.A.

1 wakat - obszar działania: woj. mazowieckie, podlaskie, warmińsko-mazurskie 2 wakat - obszar działania: woj. śląskie, łódzkie, świętokrzyskie 3 wakat - obszar działania: woj. opolskie, dolnośląskie, lubuskie, zachodniopomorskie Zadania Promowanie i rozwijanie idei dwujęzycznej...