Praca: Specjalista ds. księgowości budżetowej


Centrum Usług Wspólnych Gminy Boguchwała
Specjalista ds. księgowości budżetowej
Miejsce pracy: Boguchwała
Numer: StPr/25/4402
OBOWIĄZKI:
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:1) terminowe przygotowanie wniosków i prowadzenie spraw dotyczących rozliczania dotacji celowych otrzymanych przez Gminę na zadania oświatowe,2) dokonywanie opisu merytorycznego dowodów księgowych w odniesieniu do spraw prowadzonych na zajmowanym stanowisku,3) realizacja zadań związanych z projektami realizowanymi przez CUW Boguchwała,4) terminowe załatwianie spraw w elektronicznym systemie obiegu dokumentów,5) przygotowywanie bieżących informacji dotyczących ważnych spraw realizowanych przez CUW Boguchwała oraz przekazywanie ich pracownikowi odpowiedzialnemu za komunikację społeczną,6) przestrzeganie i realizacja regulaminów, regulacji i procedur obowiązujących w CUW Boguchwała,7) przygotowywanie analiz, informacji, zestawień i sprawozdań z zakresu zadań realizowanych na zajmowanym stanowisku pracy,8) przygotowanie i aktualizacja procedur załatwiania spraw prowadzonych na zajmowanym stanowisku pracy,9) realizacja zadań z zakresu gospodarowania mieniem, w tym między innymi: dbałość o powierzony sprzęt i mienie, zabezpieczenie i ochrona mienia przed kradzieżą, uszkodzeniem lub zniszczeniem oraz ponoszenie odpowiedzialności z tytułu powierzonego mienia,10) przygotowywanie i przekazywanie akt spraw do składnicy akt CUW Boguchwała w zakresie realizowanych zadań,12) realizacja następujących spraw dotyczących księgowań obsługiwanych jednostek, w tym między innymi:przygotowanie dowodów księgowych obsługiwanych jednostek do zapłaty, w tym kontrola formalno- rachunkowa dokumentów;terminowe przygotowywanie i generowanie przelewów do systemu bankowego na podstawie dokumentów wydatkowych tj. faktur, rachunków, pism, itp.;rozliczanie zaliczek i delegacji;dekretacja dowodów księgowych z zakresu wydatków i dochodów w/w jednostek budżetowych (faktury i dokumenty tożsame, wyciągi bankowe, LP, itp.) zgodnie z art.21 ust. 1 pkt 6 ustawy o rachunkowości oraz zakładowym planem kont danej jednostki;prowadzenie syntetycznej i analitycznej ewidencji księgowej wydatków i dochodów obsługiwanych jednostek budżetowych wg zakładowego planu kont;prowadzenie dokumentacji i wyodrębnionej ewidencji wydatków poniesionych w jednostkach obsługiwanych w ramach dotacji lub projektów z dofinansowaniem zewnętrznym, zgodnie z budżetem danego projektu i wytycznymi instytucji finansującej;w ramach prowadzonej ewidencji miesięczne uzgadnianie zapisów na kontach, w tym analityki z prowadzonymi kontami syntetycznymi;prowadzenie pozabilansowej ewidencji księgowej zaangażowania wydatków budżetowych oraz co najmniej na koniec każdego miesiąca uzgodnienie jego prawidłowej ewidencji z zawartymi umowami;rzetelne sporządzenie sprawozdawczości z prowadzonego zakresu zgodnie z zasadami i terminami określonymi przepisami prawa, w szczególności sprawozdawczości budżetowej, z operacji finansowych, w szczególności sprawozdania RB-28S, RB-27S, RB-Z, RB-N, RB-ZN, RB-50, RB-28NWS, RB-34S;terminowe rozliczanie udzielonych dotacji, w tym sporządzanie zestawień i rozliczeń w tym zakresie;monitorowanie wykonania wydatków w odniesieniu do planu obsługiwanych jednostek budżetowych, sporządzanie wniosków o zmiany w planie oraz informowanie o zagrożeniach w tym zakresie Głównego Księgowego jednostki;bieżące informowanie dyrektorów obsługiwanych jednostek o nieprawidłowościach wynikających z realizowanego budżetu;dokonywanie przypisów i odpisów należności obsługiwanych jednostek budżetowych;pobór należności publiczno-prawnych oraz cywilno-prawnych przysługujących jednostkom obsługiwanym w zakresie księgowym, kontrola terminowości wpłat, windykacja zaległości, w tym przygotowanie dokumentacji do egzekucji;prowadzenie ewidencji należności oraz naliczanie na koniec kwartału należnych odsetek od nieterminowych płatności;wystawianie faktur z tytułu sprzedaży, najmu i dzierżawy majątku powierzonego jednostkom obsługiwanym oraz fakturowanie zawartych umów jednostek obsługiwanych;rozliczenia z tyt. podatku VAT tj. m.in. sporządzanie rejestru sprzedaży i zakupu, cząstkowych plików jpk VAT dla obsługiwanych jednostek budżetowych i terminowe przesyłanie ich do Gminy, zgodnie z Zarządzeniem Burmistrza w tym zakresie;księgowanie należnego i naliczonego podatku VAT, rozliczenie podatku VAT w ewidencji księgowej danej jednostki oraz terminowe przekazywanie płatności z tego tytułu do Gminy;księgowa obsługa dochodów i wydatków na wydzielonym rachunku dochodów obsługiwanych jednostek;prowadzenie ewidencji analitycznej środków trwałych, pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych stanowiących własność jednostek obsługiwanych a podlegających ewidencji w tych jednostkach, w tym kontrola formalno-rachunkowa dokumentów dotyczących ewidencji analitycznej środków trwałych, pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, tj. m.in. OT, MO, Protokoły przyjęcia, w tym weryfikacja wartości wykazanych w tych dokumentach z ewidencją na koncie 080 i 013;dokonywanie aktualizacji wyceny środków trwałych, naliczenie umorzeń środków trwałych i amortyzacji zgodnie z aktualnymi przepisami prawa;rozliczenie inwentaryzacji środków trwałych, pozostałych środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych obsługiwanych jednostek;terminowe i rzetelne sporządzanie rocznego statystycznego sprawozdania ze środków trwałych;udział w inwentaryzacji metodą weryfikacji obsługiwanych jednostek;prowadzenie ewidencji księgowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych obsługiwanych jednostek zgodnie z przepisami prawa;zabezpieczenie, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów księgowych;przestrzeganie postanowień zawartych w ustawie o rachunkowości oraz polityce rachunkowości w/w jednostek budżetowych, w tym rzetelnie prowadzenie ksiąg rachunkowych, tj. w taki sposób, aby dokonane zapisy odzwierciedlały stan rzeczywisty;przestrzeganie zapisów obowiązujących instrukcji i zarządzeń dotyczących pracy oraz przygotowanie projektów zmian w tych instrukcjach i zarządzeniach,m.in. w przypadku zmian przepisów prawa, w tym w szczególności w polityce rachunkowości jednostek;przygotowanie danych do sporządzenia informacji i sprawozdania z wykonania budżetu gminy zgodnie z wytycznymi Skarbnika;sporządzanie analiz finansowych, w tym z wykonania wydatków i dochodów zgodnie z wytycznymi Dyrektora CUW Boguchwała, Burmistrza lub Skarbnika;realizacja innych zadań nie wymienionych wyżej a przynależnych do wykonania na zajmowanym stanowisku pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami.13) Prowadzenie Ewidencji Publicznych i Niepublicznych Szkół i Placówek Oświatowych oraz współpraca z organami prowadzącymi Placówki Publiczne i Niepubliczne w zakresie ewidencji uczniów, przyznawania i rozliczania dotacji tych placówek w zakresie placówek, dla których organem prowadzącym nie jest Gmina Boguchwała.14) Realizacja zadań związanych z dotacjami udzielanymi z budżetu gminy dla niepublicznych placówek oświatowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, w szczególności:przygotowywanie projektu planu finansowego dotacji dla szkół i placówek niepublicznych i publicznych prowadzonych przez osoby prawne lub fizyczne na terenie gminy;ustalenie planu wysokości dotacji dla szkół i placówek niepublicznych i publicznych prowadzonych przez osoby prawne lub fizyczne na terenie gminy;wykonywanie czynności związanych z naliczaniem, przekazaniem i rozliczaniem dotacji dla szkół i placówek niepublicznych i publicznych prowadzonych przez osoby prawne lub fizyczne na terenie Gminy;udział w kontroli, na podstawie upoważnienia Dyrektor CUW Boguchwała lub Burmistrza Boguchwały, wykorzystywania przekazywanych dotacji do niepublicznych jednostek oświatowych. 15) Obciążanie innych gmin z tytułu kosztów opieki przedszkolnej ponoszonych przez Gminę Boguchwała na dzieci z tych gmin.16) Prowadzenie archiwum Centrum Usług Wspólnych Gminy Boguchwała, w tym:przyjmowanie akt podlegających archiwizacji w Centrum Usług Wspólnych;udostępnianie i wypożyczanie akt zgromadzonych w archiwum na wniosek zainteresowanego;prowadzenie ewidencji przyjmowanych dokumentów do archiwum zakładowego;prowadzenie brakowania dokumentacji niearchiwalnej, po upływie okresu wyznaczonego dla jej przechowywania;prowadzenie instruktażu pracowników jednostki w zakresie właściwego przygotowania dokumentacji przeznaczonej do archiwizacji;prowadzenie stałej współpracy z placówką archiwum państwowego w zakresie pozyskiwania niezbędnych informacji dotyczących prowadzenia klasyfikacji akt oraz uzyskiwania zezwoleń na niszczenie dokumentacji nie podlegającej już archiwizacji.
WARUNKI PRACY:
Wymagania konieczne:

Wykształcenie: średnie zawodowe, ekonomiczne


Wymagania inne:

https://bip.cuw.boguchwala.pl/pl/9-ogloszenia/36-ogloszenie-o-naborze-na-stanowisko-specjalista-dsksiegowosci-budzetowej.htmlWymagania niezbędne: 1) wykształcenie wyższe, preferowane kierunki: ekonomia, finanse i rachunkowość, lub ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i co najmniej 3 staż pracy. 2) Obywatelstwo polskie.3) Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.4) Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.5) Nieposzlakowana opinia.6) Znajomość:ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, ustawy z dnia 7 września 1991 r. - o systemie oświaty, ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - prawo oświatowe, ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - karta nauczyciela, ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości.7) Zdolności organizacyjne, rzetelność, komunikatywność.8) Dyspozycyjność i gotowość do podnoszenia kwalifikacji zawodowych.9) Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.10) Znajomość obsługi urządzeń biurowych oraz komputera (pakiet MSOffice, poczta elektroniczna, Internet, Program: Vulcan, Softres,). 2. Wymagania dodatkowe:1) ukończony kurs księgowości,2) preferowani kandydaci posiadający co najmniej roczny staż pracy na stanowisku księgowym, 3) znajomość zasad rachunkowości budżetowej,4) doświadczenie zawodowe w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego,5) skuteczność działania pod presją czasu, praca w zespole,6) komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, dobra i samodzielna organizacja pracy, odpowiedzialność, lojalność i dyspozycyjność.

Miejsce pracy:

Boguchwała


Rodzaj umowy:

Umowa o pracę na czas określony


Wynagrodzenie brutto:

od 5 000 do 5 500 PLN


Opis wynagrodzenia:

wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 5000,00 5500,00 złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy, wynagrodzenie, o którym mowa zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony.

KONTAKT:

Źródło oferty pracy: Powiatowy Urząd Pracy w Rzeszowie

APLIKUJ TERAZ

Dodane: wczoraj
Lokalizacja: opolskie
Pracodawca: Powiatowy Urząd Pracy w Nysie

Prowadzenie pełnej księgowości. Wymagania konieczne: Wykształcenie: średnie zawodowe, ekonomiczne Wymagania inne: Wykształcenie średnie ekonomiczne, 2-3 lata doświadczenia zawodowego, prowadzenie pełnej księgowości z wykonaniem bilansu, obsługa komputera , znajomość prawa pracy,...

Dodane: wczoraj
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: Urząd Miejski w Halinowie

1)Ewidencja wpływających wniosków do budżetu, ich weryfikacja oraz przygotowywanie na ich podstawie projektu uchwały budżetowej wraz z załącznikami oraz projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej we współpracy ze Skarbnikiem.2)Opracowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej w Halinowie i...

Dodane: wczoraj
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Pracodawca: Klient portalu Praca.pl

Przygotowywanie dokumentów rozliczeniowych pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym (PŚP) jako podstawa do wystawiania faktur sprzedażowych Sporządzanie rozliczeń w zakresie robót realizowanych przez Podwykonawców Tworzenie raportów i rejestrów dotyczących rozliczeń finansowych kontraktów...

Dodane: wczoraj
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: Klient portalu Praca.pl

Księgowanie dokumentów w systemie WF-Fakir (faktury sprzedaży, sprzedaż fiskalna, PK). Uzgadnianie kont do zestawienia obrotów i sald. Ewidencja środków trwałych i naliczanie amortyzacji. Przygotowywanie miesięcznych deklaracji podatkowych (CIT, VAT UE, JPK) oraz uzgadnianie rejestrów...


Dodane: wczoraj
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.

Twój zakres obowiązków weryfikacja, klasyfikacja i księgowanie dokumentów kontrola zobowiązań, należności bieżąca analiza sald kont bilansowych potwierdzanie i uzgadnianie sald z kontrahentami, pracownikami sporządzanie deklaracji podatkowych, wykonywanie obowiązków statystycznych...

Dodane: wczoraj
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.

Pracując jako Specjalista ds. kadr i płac będziesz odpowiedzialny za cały proces związany zarówno z administracją kadrową jak i naliczaniem wynagrodzeń. Dbałość o terminową i poprawną realizacją zadań oraz bezpośredni kontakt z managerami to nasze główne cele, które wspólnie...

Dodane: wczoraj
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.

Opis stanowiska księgowanie i weryfikacja dokumentów finansowych bieżąca kontrola rozrachunków oraz monitorowanie sald przygotowywanie deklaracji podatkowych oraz zestawień statystycznych uzgadnianie sald z partnerami biznesowymi i pracownikami prowadzenie ewidencji projektów rozliczanych z...

Dodane: wczoraj
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: ADN Akademia Sp. z o.o. Sp. k.

Opis stanowiska obsługa pełnego zakresu spraw kadrowych od zatrudnienia po zakończenie współpracy przygotowywanie list płac oraz rozliczeń zgodnie z aktualnymi przepisami wprowadzanie i aktualizacja danych pracowniczych w systemach kadrowo-płacowych sporządzanie zestawień, raportów i...

Dodane: wczoraj
Lokalizacja: opolskie
Pracodawca: Powiatowy Urząd Pracy w Nysie

Prowadzenie pełnej księgowości. Wymagania konieczne: Wykształcenie: średnie zawodowe, ekonomiczne Wymagania inne: Wykształcenie średnie ekonomiczne, 2-3 lata doświadczenia zawodowego, prowadzenie pełnej księgowości z wykonaniem bilansu, obsługa komputera , znajomość prawa pracy,...

Dodane: wczoraj
Lokalizacja: małopolskie
Pracodawca: ADAM KOPACZ PROFILAKTYKA KIER

Sprzedaż i koordynacja szkoleń profilaktycznych, praca telefoniczna w biurze.Godziny pracy: 7:30-15:00 Wymagania konieczne: Zawód: Pozostali pracownicy obsługi biurowej Wykształcenie: zasadnicze zawodowe Uprawnienia: Podstawowa obsługa komputera Uprawnienia: odporność na stres Uprawnienia:...

Dodane: wczoraj
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: Urząd Gminy w Kołbieli

1) sprawowanie bezpośredniego kierownictwa i nadzoru nad pracownikami referatu, w tym planowanie, koordynowanie i kontrolowanie realizacji powierzonych zadań oraz egzekwowanie terminowego i prawidłowego ich wykonywania;2) realizowanie w imieniu Wójta Gminy Kołbiel spraw należących do zakresu...

Dodane: wczoraj
Lokalizacja: małopolskie
Pracodawca: FENIKS ZARZĄDZANIE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

Prowadzenie spraw kadrowych w firmie. Wymagania konieczne: Zawód: Księgowy (wymagany staż - lata: 2) Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat), ekonomiczne Wymagania inne: Wykształcenie wyższe, min. 1 rok doświadczenia zawodowego na stanowisku kadrowego. Praca na umowę zlecenie (ewentualnie...