Praca: Główny specjalista


Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 158412

Warunki pracy


  • Praca administracyjno-biurowa.
  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
  • Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
  • Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
  • Recepcja główna, punkt podawczy korespondencji, punkt obsługi interesantów, sale do spotkań z interesantami znajdują się w głównej siedzibie MRPiPS przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 w Warszawie. Kancelaria Główna MRPiPS znajduje się w budynku przy ul. Brackiej 4 w Warszawie. Miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się w okolicy każdej nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS. Prawo wstępu z psem asystującym możliwe jest na teren każdej z nieruchomości użytkowanej przez MRPiPS. Woda z miską do dyspozycji na recepcji budynków przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 oraz ul. Żurawiej 4a. Obiekt przy ul. Żurawiej 4A składa się z dwóch budynków: D i E i jest częściowo dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Wejście do budynku D jest na poziomie chodnika, na parterze, pierwszy i piątym piętrze znajdują się łazienki dostosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Na parterze znajduje się również ogólnodostępna "komfortka", czyli specjalnie przystosowane pomieszczenie pielęgnacyjne dla osób z niepełnosprawnościami. Budynek D jest wyposażony w dwie windy. W budynku E, z uwagi na jego konstrukcję, utrudnione jest poruszanie się osób z niepełnosprawnościami. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy budynkami D i E, wynikająca z różnicy poziomów, należy pokonać kilkustopniowe biegi schodowe. Nad wejściami do budynku oraz w pobliżu wind znajdują się znaczniki informacyjno- nawigacyjne TOTUPOINT ®.

Zakres zadań

  • Prowadzi i koordynuje sprawy związane rozliczaniem umów dotyczących programów resortowych i zadań finansowanych ze środków Funduszu Solidarnościowego (FS), wraz z monitorowaniem i kontrolą realizacji programów oraz weryfikacją sprawozdań przekazanych przez podmioty, które otrzymały środki FS na realizację programów/zadań. Weryfikuje sprawozdania przekazane przez podmioty, które otrzymały środki FS na realizację programów/zadań oraz sporządza zbiorcze sprawozdania z realizacji programów/zadań w ramach FS. Przygotowuje informacje o wykorzystaniu środków FS przez jednostki samorządu terytorialnego, wojewodów oraz inne podmioty, z którymi zawarto umowy.
  • Kształtuje zasady zarządzania FS we współpracy z komórkami organizacyjnymi Biura, departamentami Ministerstwa, ministerstwami, Narodowym Funduszem Zdrowia oraz innymi instytucjami.
  • Prowadzi sprawy związane z niewłaściwym wykonywaniem umów dotyczących programów resortowych i zadań finansowanych ze środków FS, a także postępowań związanych z umarzaniem, odraczaniem terminów lub rozkładaniem na raty spłat należności FS, wydawaniem decyzji o zwrocie w związku z wykorzystaniem środków niezgodnie z przeznaczeniem albo pobraniem ich nienależnie lub w nadmiernej wysokości.
  • Udziela wyjaśnień w sprawach związanych z realizacją programów finansowanych ze środków FS.
  • Uczestniczy w ocenie wniosków i ofert składanych w ramach ogłoszonych naborów wniosków oraz konkursów ofert oraz w przygotowaniu i zawieraniu umów z wybranymi do dofinansowania podmiotami oraz Wojewodami.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
  • Znajomość ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych i przepisów wykonawczych
  • Znajomość ustawy o Funduszu Solidarnościowym
  • Znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych w zakresie funduszy celowych
  • Znajomość przepisów ustawy o kontroli w administracji rządowej
  • Umiejętność współpracy
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Rzetelność
  • Komunikatywność
  • Umiejętność analizy i syntezy informacji
  • Umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

APLIKUJ TERAZ

Dodane: wczoraj
Lokalizacja: podkarpackie
Pracodawca: WOJEWÓDZKI INSPEKTORAT OCHRONY ROŚLIN I NASIENNICTWA W RZESZOWIE

Wykonywanie zadań z zakresu nadzoru nad:-zdrowiem i jakością roślin, produktów roślinnych i przedmiotów związanych z ochroną roślin przed agrofagami, w celu zapobiegania rozprzestrzenianiu się organizmów szkodliwych oraz ocena stanu fitosanitarnego upraw,-wytwarzaniem i oceną...

Dodane: wczoraj
Lokalizacja: podkarpackie
Pracodawca: URZĄD MIASTA RZESZOWA

• wykonywanie czynności związanych z ewidencją księgową podatku rolnego, leśnego oraz podatku od nieruchomości osób fizycznych, w tym pobieranych w formie łącznego zobowiązania pieniężnego,• wystawianie uprawnień, tytułów wykonawczych oraz zaświadczeń,• zgłaszanie...

Dodane: 2025-11-23
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie

Warunki pracy Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Recepcja główna, punkt podawczy korespondencji, punkt obsługi interesantów, sale do...

Dodane: 2025-11-22
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: Internel sp. z o.o.

Your Role This position is perfect for a hands-on, detail-oriented person who enjoys variety and responsibility. You will be the link between our management, team, and external partners in finance and HR, ensuring everything runs smoothly behind the scenes. What you will do Finance & Administration...


Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: śląskie
Pracodawca: POLMED S.A.

Twoim zadaniem będzie : obsługa pacjentów, zarówno telefoniczna, jak i osobista, zgodnie z przyjętymi standardami w POLMED, obsługa programu do rejestracji pacjentów oraz archiwizacja dokumentacji medycznej. Warunki współpracy: pełen etat umowa o pracę, umowa zlecenie, kontrakt mile...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: świętokrzyskie
Pracodawca: ARCOS FM PL SALLER POLBAU Sp. z o.o. Sp. K

Twoje zadania Wykonywanie ogólnych zadań administracyjnych i organizacyjnych Obsługa telefoniczna oraz skanowanie i dokumentowanie dokumentów Aktualizacja oraz archiwizacja danych Wyszukiwanie informacji w Internecie Prowadzenie statystyk Przygotowywanie spotkań, aktualizacja protokołów i...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: Naftor Sp. z o.o.

Zakres obowiązków: Zarządzanie obiegiem dokumentów i ich archiwizacją; wprowadzanie dokumentów finansowych do DMS. Rozliczanie i dokumentowanie wykonanych usług — sporządzanie protokołów oraz kontrola kosztów i przychodów. Obsługa magazynu materiałów serwisowych w Comarch ERP XL:...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: pomorskie
Pracodawca: Praca.pl

Opis stanowiska prowadzenie, kontrola i archiwizacja dokumentacji dotyczącej przebiegu nauczania zgodnie z przepisami nadzorowanie realizacji programu kształcenia z uwzględnieniem podstawy programowej i wymagań egzaminów zawodowych organizacja pracy szkoły: plany nauczania, harmonogramy...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: lubuskie
Pracodawca: Carrefour Polska Sp. z o.o.

Opis stanowiska Poszukujemy osoby na stanowisko DORADCA SKLEPU DS HANDLOWYCH, która będzie odpowiedzialna za profesjonalną obsługę klientów oraz sprzedaż produktów w naszym sklepie. Osoba na tym stanowisku będzie również odpowiedzialna za utrzymanie porządku i estetyki w sklepie oraz...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: podkarpackie
Pracodawca: Łukasz Drelicharz

Twój zakres obowiązków: Profesjonalne doradzanie klientom w sprawach związanych z ubezpieczeniami zdrowotnymi, indywidualnymi na życie oraz grupowymi Aktywne pozyskiwanie nowych klientów Obsługa powierzonego portfela klientów Nasze wymagania: Minimum średnie wykształcenie Minimum 2-letnie...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: małopolskie
Pracodawca: Łukasz Drelicharz

Twój zakres obowiązków: Profesjonalne doradzanie klientom w sprawach związanych z ubezpieczeniami zdrowotnymi, indywidualnymi na życie oraz grupowymi Aktywne pozyskiwanie nowych klientów Obsługa powierzonego portfela klientów Nasze wymagania: Minimum średnie wykształcenie Minimum 2-letnie...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: podkarpackie
Pracodawca: Łukasz Drelicharz

Twój zakres obowiązków: Profesjonalne doradzanie klientom w sprawach związanych z ubezpieczeniami zdrowotnymi, indywidualnymi na życie oraz grupowymi Aktywne pozyskiwanie nowych klientów Obsługa powierzonego portfela klientów Nasze wymagania: Minimum średnie wykształcenie Minimum 2-letnie...