Praca: Główny specjalista


Ministerstwo Finansów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 154392

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • praca administracyjno-biurowa
  • obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie
  • krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
  • zagrożenie korupcją
  • permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
  • częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz

Zakres zadań

  • Prowadzi sprawy z zakresu analizy funkcjonalnej i ekonomicznej wniosków o wszczęcie procedury wzajemnego porozumiewania się, w szczególności analizuje dane finansowe oraz porównawcze na podstawie dostępnych baz danych.
  • Prowadzi sprawy dotyczące procedur wzajemnego porozumiewania się i procedur arbitrażowych zgodnie z procedurą określoną w ustawie DRM, na podstawie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz konwencji w sprawie eliminowania podwójnego opodatkowania w przypadku korekty zysków przedsiębiorstw powiązanych.
  • Współpracuje z wewnętrznymi komórkami organizacyjnymi departamentu w zakresie spraw podmiotów powiązanych objętych równocześnie postępowaniem APA (Advance Pricing Agreements) i MAP (Mutual Agreement Procedure), w celu zabezpieczenia wpływów do budżetu państwa poprzez prezentowanie jednolitego stanowiska w zakresie cen transferowych, zgodnego z wytycznymi OECD.
  • Prowadzi sprawy związane ze współpracą międzynarodową w zakresie cen transferowych, w szczególności bierze udział w pracach grup roboczych Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) oraz komitetów i grup roboczych Komisji Europejskiej.
  • Dokonuje oceny i analizy obowiązujących rozwiązań prawnych, w tym ich skuteczności, a także współpracuje z komórkami wewnętrznymi departamentu w zakresie opracowywania propozycji rozwiązań o charakterze systemowym, w tym legislacyjnych, w zakresie cen transferowych.
  • Realizuje politykę w zakresie cen transferowych w tym: współpracuje z urzędami celno-skarbowymi, urzędami skarbowymi oraz izbami administracji skarbowej oraz współpracuje z organizacjami pozarządowymi, środowiskami akademickimi, sędziami, w tym bierze udział w konferencjach i spotkaniach.
  • Sporządza komunikaty i materiały na potrzeby mediów, a także informacje zamieszczane na stronach internetowych w zakresie właściwości wydziału.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku prawo lub ekonomia lub finanse lub wyższe magisterskie uzupełnione studiami podyplomowymi z zakresu rachunkowości
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze cen transferowych
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym płynne posługiwanie się językiem, również przy tworzeniu wypowiedzi pisemnych, w zakresie realizowanych zadań
  • Znajomość międzynarodowego prawa podatkowego
  • Znajomość ustawy DRM
  • Znajomość ustawy Ordynacja podatkowa
  • Znajomość problematyki cen transferowych
  • Znajomość obsługi specjalistycznych programów komputerowych (baz danych zawierających sprawozdania finansowe np. InfoCredit, TP Catalyst)
  • Umiejętność analizowania informacji
  • Umiejętność negocjacji
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U z 2024 r. poz. 1632, z późn. zm.), ani niebycie ich współpracownikiem (dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.)
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Uprawnienia doradcy podatkowego lub dyplomowanego księgowego
  • Znajomość języka niemieckiego na poziomie umożliwiającym płynne posługiwanie się językiem, również przy tworzeniu wypowiedzi pisemnych, w zakresie realizowanych zadań
  • Znajomość zagadnień z zakresu rachunkowości
  • Znajomość prawa handlowego
  • Znajomość regulacji dotyczących działalności gospodarczej
APLIKUJ TERAZ

Dodane: wczoraj
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: Klient portalu Praca.pl

Zarządzanie obiegiem dokumentów oraz rejestracją korespondencji, Prowadzenie zestawień dotyczących zleceń, kontroli oraz substancji chemicznych, Obsługa dokumentacji kadrowej i wsparcie w zakresie BHP, Tworzenie prostych analiz i raportów, Współpraca z zespołem w zakresie spraw...

Dodane: 2025-07-25
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Będziesz odpowiadać za: organizacja procesu obiegu dokumentów, prowadzenie rejestru korespondencji przychodzącej i wychodzącej, prowadzenie rejestru zleceń realizowanych w dziale, prowadzenie dokumentacji kadrowej (m.in.: urlopy, delegacje, zwolnienia) i finansowej (cele sprawozdawcze),...

Dodane: 2025-07-25
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Praga-Południe m.st. Warszawy

GŁÓWNE ZADANIA NA STANOWISKU Koordynowanie procesów archiwizacji dokumentów, w tym: prowadzenie zakładowej składnicy akt; informowanie pracowników o terminowym przekazywaniu dokumentacji z komórek oraz o odpowiednim jej przygotowaniu do archiwizacji, w szczególności o prawidłowym...

Dodane: 2025-07-24
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: Ministerstwo Finansów w Warszawie

Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: Praca administracyjno-biurowa, obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie Praca w terenie, krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe Zagrożenie naciskami grup przestępczych Zagrożenie korupcją...


Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: opolskie
Pracodawca: Urząd Miejski w Strzelcach Opolskich

Bieżące przyjmowanie wpłat, w formie gotówki i karty płatniczej, według poszczególnych rodzajów dowodu (należności) z podziałem na kontrahentów, dokonywanie wypłat na podstawie oryginalnych, uprzednio sprawdzonych z wyraźnym poleceniem wypłaty dokumentów (dowodów), przygotowanie...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: łódzkie
Pracodawca: Hutchinson Poland Sp. z o.o.

Twoim zadaniem będzie: Nadzór nad dokumentacją związanej z zapewnieniem jakości w organizacji w branży lotniczej, Zarządzanie systemem dokumentacji jakości, w tym jej organizacja, archiwizacja i dystrybucja do odpowiednich osób i działów. Wsparcie we wdrażaniu nowego systemu do nadzoru...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: Klient portalu Praca.pl

Analiza systemów i kalkulacji hurtowni danych Modelowanie i projektowanie struktur danych Umiejętność tworzenia zapytań SQL Znajomość relacyjnych baz danych i architektury Data Warehouse Wysokie umiejętności komunikacyjne, znajomość angielskiego Doświadczenie w technologiach Oracle, Big...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: łódzkie
Pracodawca: Infosys Poland Sp. z o.o.

Zakres obowiązków: Obsługa reklamacji zgłaszanych przez zespoły obsługi klienta. Wsparcie w procesach związanych z postępowaniami prawnymi oraz przypadkami niewypłacalności. Przygotowywanie miesięcznych raportów i zestawień dla lidera zespołu należności. Opracowywanie specjalnych...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: śląskie
Pracodawca: Carework Plus Sp. z o.o.

Standort: Gliwice, Polen Arbeitszeit: Vollzeit Arbeitsweise: Telefonisch – Du betreust unsere Kunden & Betreuungskräfte in Deutschland Arbeitsmodell: Hybrid – Büro & Homeoffice möglich Branche: Soziale Dienstleistungen (Alltagsbegleitung nach § 45a SGB XI – kein Vermittler, keine...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: ASSTRA POLSKA Sp. Z O.O.

Zakres obowiązków: Prowadzenie i aktualizacja bazy firm przewozowych. Sprawdzanie poprawności dokumentów rejestracyjnych i ubezpieczeniowych. Pozyskiwanie informacji o wymaganiach wobec przewoźników w różnych krajach. Nasze oczekiwania: Status studenta (mile widziani studenci kierunków...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: pomorskie
Pracodawca: Powiatowy Urząd Pracy w Gdyni

prace biurowe Wymagania konieczne: Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat), kierunek: ekonomiczne lub rachunkowość Wymagania inne: pożądane-doświadczenie w pracy w firmie zarządzającej nieruchomościami

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: lubelskie
Pracodawca: Powiatowy Urząd Pracy w Chełmie

udział w przeprowadzaniu kontroli, przygotowywanie pod nadzorem dokumentacji do przeprowadzania kontroli, prowadzenie rejestrów, przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych i opłatowych, Wymagania konieczne: Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat), kierunek: bezpieczeństwo...