Praca: Główny specjalista


Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 154280

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań.
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin
na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.


Praca na stanowisku wiąże się z częstym reprezentowaniem urzędu na zewnątrz oraz pracą pod presją czasu.


Praca na stanowisku wiąże się z dostępem do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "Zastrzeżone".


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska opisane jest pod adresem https://www.gov.pl/web/premier/Informacja-o-dostepnosci-KPRM-dla-osob-z-niepelnosprawnosciami

Zakres zadań

  • Analizuje projekty aktów prawnych przygotowywanych w ramach rządowego procesu legislacyjnego, pod kątem ich zgodności z krajowym systemem prawnym, sporządza notatki, opinie, wnioski na podstawie ww. działań, uzupełnia analizy dokumentów zawierających oceny skutków regulacji o uwagi z zakresu prawidłowej legislacji.
  • Przygotowuje stanowiska Koordynatora Oceny Skutków Regulacji opracowywanych w odniesieniu do projektów dokumentów rządowych z obszaru polityki obronnej, bezpieczeństwa państwa i sprawiedliwości, w szczególności właściwych dla działów administracji rządowej – obrona narodowa, sprawiedliwość, sprawy wewnętrzne, informatyzacja, administracja publiczna, a także wyznania religijne oraz mniejszości narodowe i etniczne.
  • Przygotowuje analizy i opinie – w tym na podstawie literatury obcej - dotyczące planowanych i realizowanych działań legislacyjnych i pozalegislacyjnych, w tym analiz zgodności z celami polityki Rządu oraz prognozowanymi skutkami społecznymi, gospodarczymi i prawnymi; odpowiada za dokonywaie bieżącego przeglądu procesów decyzyjnych Prezesa Rady Ministrów, Rady Ministrów oraz innych organów administracji rządowej i monitorowanie zgodności projektów dokumentów rządowych przedkładanych do zaopiniowania - w zakresie ich spójności strategicznej i programowej.
  • Przygotowuje notatki, materiały informacyjne, opracowania i stanowiska na polecenie Koordynatora Oceny Skutków Regulacji i Dyrekcji Departamentu, w tym również związanych z jego uczestnictwem w pracach Zespołu do spraw Programowania Prac Rządu, Stałego Komitetu Rady Ministrów.
  • Gromadzi materiały, informacje, w tym stanowiska doktryny oraz judykatury, jak również danych statystycznych, z zakresu polityk publicznych i przygotowywanych analiz dotyczących projektów dokumentów rządowych oraz polityk publicznych będących w zakresie właściwości Wydziału, w szczególności polityki obronnej, sprawiedliwości i polityki bezpieczeństwa.
  • Udziela wsparcia w procesie sporządzania opinii Koordynatora Oceny Skutków Regulacji dotyczących projektów dokumentów rządowych w ramach uzgodnień międzyresortowych, w zakresie właściwym dla Wydziału.
  • Reprezentuje stanowisko Koordynatora Oceny Skutków Regulacji w ramach wymiany korespondencji, spotkań, uzgodnień z Wnioskodawcami (poszczególnymi resortami) oraz posiedzeń innych gremiów.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze
  • Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w zakresie obsługi prawnej lub obsługi procesu legislacyjnego lub analiz prawnych
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie odpowiadającym B2
  • Posiadanie wiedzy z zakresu: rządowego procesu legislacyjnego, w tym znajomość ustawy o Radzie Ministrów, uchwały Rady Ministrów – Regulamin pracy Rady Ministrów, ustawy o działach administracji rządowej; wytycznych oceny skutków regulacji; spraw obronnych, wewnętrznych oraz zasad organizacji i funkcjonowania wymiaru sprawiedliwości; ogólnodostępnych baz danych społecznych (GUS, Eurostat, OECD, agendy ONZ i in.); podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa i systemu instytucjonalnego; zasad tworzenia prawa i ogłaszania aktów prawnych; znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
  • Posiadanie umiejętności w zakresie: obsługi Lex i innych systemów informacji prawnej; wyszukiwania danych w ogólnie dostępnych bazach danych społecznych oraz danych z serwisów płatnych (GUS, Eurostat, OECD, agendy ONZ i in.); zaawansowana znajomość pakietu MS Office (Word, Excel, PowerPoint)
  • Posiadanie kompetencji miękkich: kreatywność, myślenie analityczne, komunikacja, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, współpraca
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie z zakresu oceny skutków regulacji
  • Ukończona aplikacja legislacyjna
APLIKUJ TERAZ

Dodane: wczoraj
Lokalizacja: podlaskie
Pracodawca: Centrala NFZ

GŁÓWNE ZADANIA udział w sporządzaniu planów kontroli, przeprowadzanie czynności sprawdzających i kontroli realizowanych przez Terenowy Wydział Kontroli X w Białymstoku; współudział w sporządzaniu wystąpień z przeprowadzonych kontroli oraz opracowywaniu wniosków, zaleceń...

Dodane: 2025-07-24
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie

Warunki pracy Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Zagrożenie korupcją. Recepcja główna, punkt podawczy korespondencji, punkt obsługi...

Dodane: 2025-07-24
Lokalizacja: pomorskie
Pracodawca: Klient portalu Praca.pl

Opracowanie i aktualizacja aktów prawnych Uniwersytetu we współpracy z działami merytorycznymi. Koordynacja procesu wydawania wewnętrznych aktów prawnych. Monitorowanie krajowych przepisów prawa i inicjowanie ich implementacji do aktów prawnych. Obsługa posiedzeń Senatu i Rady Uczelni, w...

Dodane: 2025-07-23
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: Polski Związek Działkowców Okręg Mazowiecki

Twój zakres obowiązków: prowadzenie spraw związanych z regulacją prawną tytułów do gruntów ROD w trybie i na zasadach określonych w ustawie z 13.12.2013 r. o rodzinnych ogrodach działkowych, prowadzenie spraw związanych z nabyciem i zbyciem przez PZD praw do gruntów ROD, likwidacją...


Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: śląskie
Pracodawca: Concentrix

Responding to customer inquiries via phone, chat, and email, representing with professionalism and enthusiasm. Maintain clear and accurate documentation of customer interactions, resolutions, and follow-ups in the CRM system. Collaborate with colleagues to enhance the overall customer experience....

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: Klient portalu Praca.pl

Budowanie pozytywnych relacji z pacjentami i dbanie o ich komfort. Koordynowanie planów leczenia i harmonogramów specjalistów. Przedstawianie ofert oraz sprzedaż usług medycznych dopasowanych do indywidualnych potrzeb. Udzielanie pacjentom szczegółowych informacji o przebiegu leczenia oraz...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: ALDESA POLSKA SERVICES Sp. z o.o.

Twój zakres obowiązków: nadzór nad produkcją MMA oraz grupami bitumicznymi udział w procesie opracowywania receptur nadzór nad funkcjonowaniem maszyn i urządzeń posiadanych w dywizji bitumicznej oraz ich przeglądami i konserwacją zarządzanie zespołem Kierowników WMB i Kierowników...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: LUX MED Sp. z o.o.

Praca w Centrum Medycznym LUX MED przy ul. Szernera 3 w Warszawie. Podejmując z nami współpracę możesz liczyć m.in na:​​ stabilne i bezpieczne zatrudnienie w największej grupie medycznej w Polsce rynkowe wynagrodzenie oraz możliwość uzyskania dodatkowych dochodów; zatrudnienie na...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: Klient portalu Praca.pl

Kompleksowe prowadzenie dokumentacji pracowniczej – od zatrudnienia po rozwiązanie umowy. Sporządzanie raportów kadrowo-płacowych oraz zaświadczeń o wynagrodzeniach. Rozliczanie umów cywilnoprawnych i czasu pracy. Przygotowywanie deklaracji ZUS, PFRON, PIT oraz sprawozdań GUS....

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: Klient portalu Praca.pl

Profesjonalna i życzliwa obsługa pacjentów, Rejestrowanie wizyt i usług medycznych, Promowanie aktualnej oferty oraz sprzedaż usług, Rozliczanie płatności za świadczone usługi. Umiejętność budowania pozytywnych relacji z pacjentami, Wysoka kultura osobista i dbałość o jakość...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: Klient portalu Praca.pl

Obsługa i rozwijanie współpracy z kluczowymi klientami zagranicznymi, Negocjowanie warunków handlowych i tworzenie ofert eksportowych, Analiza rynków zagranicznych i poszukiwanie nowych możliwości sprzedażowych, Współpraca z działem produkcji, logistyki i marketingu, Udział w targach...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: podkarpackie
Pracodawca: Nowy Styl

Twój zakres obowiązków: realizacja audytów procesowych i jakościowych wyrobów nadzór jakościowy nad realizacją zamówień dla kluczowych projektów i klientów NS inicjowanie oraz koordynowanie działań korygujących i zapobiegawczych monitoring i procesowa analiza danych jakościowych...