Praca: Główny specjalista / Ekspert w Departamencie Finansowo-Księgowym


PARP działa na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw, podnoszenia kwalifikacji kadr i kształtowania przyjaznego otoczenia nbiznesowego. Dzięki wsparciu Agencji firmy rozwijają działalność eksportową, wzorniczą, badawczo-rozwojową i wykorzystują w produkcji innowacje i nowoczesne technologie. Oferta PARP pozwala na kompleksową realizację projektów - od koncepcji po komercjalizację.
Główny specjalista / Ekspert w Departamencie Finansowo-Księgowym
Miejsce pracy: Warszawa
Nr ref.: DFK_SBK_050/25/DFK/GS/E
Główne obowiązki:
  • opracowywanie projektów planów finansowych Agencji oraz projektów ich zmian,
  • opracowywanie wieloletnich planów finansowych Agencji oraz ich aktualizacji,
  • sporządzanie sprawozdań z realizacji planu finansowego Agencji zgodnie z zapisami ustawy o PARP,
  • sporządzanie sprawozdań budżetowych dot. realizacji planu finansowego wynikających z rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej tj. Rb-40, Rb-35, Rb-BZ2,
  • ustalanie limitów wydatków, dla komórek organizacyjnych PARP, zgodnych z zatwierdzonym planem finansowym,
  • opracowywanie materiałów dotyczących realizacji planów finansowych wraz z uzasadnieniem odchyleń od ich wykonania na potrzeby Zarządu oraz instytucji zewnętrznych,
  • w razie potrzeby zastępowanie kierownika w jego obowiązkach.
Wymagania konieczne:

 

Główny specjalista

  • Wykształcenie: wyższe magisterskie
  • 4 lata doświadczenia na podobnym stanowisku
  • 3 lata doświadczenia w jednostkach sektora finansów publicznych
  • bardzo dobra znajomość pakietu MS Office w szczególności Word i Excel
  • bardzo dobra znajomość systemu finansowo-księgowego

Kompetencje:

  • bardzo dobra znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych
  • bardzo dobra znajomość rozporządzenia w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych
  • bardzo dobra znajomość rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej
  • bardzo dobra znajomość rozporządzenia w sprawie szczegółowego sposobu trybu i terminów opracowania materiałów do projektu ustawy budżetowej (noty budżetowej)
  • umiejętność zarządzania czasem i terminowość
  • dobra znajomość języka angielskiego

Ekspert

  • wykształcenie wyższe magisterskie
  • 6 lat doświadczenia na podobnym stanowisku
  • 3 lata doświadczenia w jednostkach sektora finansów publicznych
  • biegła znajomość programu Excel i bardzo dobra znajomość programu Word
  • bardzo dobra znajomość systemu finansowo-księgowego

Kompetencje:

  • bardzo dobra znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych
  • bardzo dobra znajomość rozporządzenia w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych
  • bardzo dobra znajomość rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej
  • bardzo dobra znajomość rozporządzenia w sprawie szczegółowego sposobu trybu i terminów opracowania materiałów do projektu ustawy budżetowej (noty budżetowej)
  • zarządzanie czasem i terminowość
Wymagania pożądane:

 

Główny specjalista

  • Wykształcenie wyższe magisterskie: ekonomia, finanse, rachunkowość
  • 3 lata doświadczenia w opracowywaniu planów finansowych i sprawozdań z realizacji planu finansowego zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych oraz wykonawczymi aktami prawnymi
  • znajomość systemu do budżetowania na poziomie dobry

Kompetencje:

  • bardzo dobra znajomość ustawy o rachunkowości
  • bardzo dobra znajomość rozporządzenia w sprawie szczegółowego sposobu wykonywania budżetu państwa
  • praca pod presją czasu
  • nastawienie na poszukiwanie rozwiązań/usprawnień

Ekspert

  • Wykształcenie wyższe magisterskie: ekonomia, finanse, rachunkowość
  • Studia podyplomowe z zakresu finansów publicznych
  • Doświadczenie minimum 3 lata w sporządzaniu planów finansowych i sprawozdań budżetowych Rb-40-, Rb-35, Rb-BZ2
  • znajomość systemów do budżetowania na poziomie dobry

Kompetencje:

  • bardzo dobra znajomość ustawy o rachunkowości
  • bardzo dobra znajomość rozporządzenia w sprawie szczegółowego sposobu wykonywania budżetu państwa
  • praca pod presją czasu
  • nastawienie na poszukiwanie rozwiązań/usprawnień
  • dzielenie się wiedzą
Oferujemy:
  • umowę o pracę
  • premię regulaminową
  • prywatną opiekę medyczną
  • grupowe ubezpieczenie na życie
  • szkolenia
  • atrakcyjną lokalizację
  • wydarzenia integracyjne
  • programy socjalne
  • platformę wellbeingową
Klikając w przycisk „Wyślij” zgadzasz się na przetwarzanie przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości z siedzibą w Warszawie (00-834), ul. Pańska 81/83 Twoich danych osobowych zawartych w zgłoszeniu rekrutacyjnym w celu prowadzenia rekrutacji na stanowisko wskazane w ogłoszeniu. W każdym czasie możesz cofnąć zgodę, kontaktując się z nami pod adresem biuro@parp.gov.pl.

Twoje dane osobowe wskazane w Kodeksie pracy lub w innych ustawach szczegółowych (według wymogów ogłoszenia), przetwarzamy w oparciu o przepisy prawa i ich podanie jest konieczne do wzięcia udziału w rekrutacji. Pozostałe dane osobowe (np. wizerunek) przetwarzamy na podstawie Twojej dobrowolnej zgody, którą wyraziłaś/eś wysyłając nam swoje zgłoszenie rekrutacyjne i ich podanie nie ma wpływu na możliwość udziału w rekrutacji. Przewidywane kategorie odbiorców danych: pracownicy działu HR, kadra kierownicza decydująca o zatrudnieniu oraz dostawcy usług służących rekrutacji.

Twoje dane osobowe przetwarzamy w celu prowadzenia rekrutacji na stanowisko wskazane w ogłoszeniu przez okres 3 miesięcy od daty zakończenia rekrutacji, a gdy wyraziłaś/eś zgodę na udział w przyszłych rekrutacjach przez okres 1 roku od daty złożenia aplikacji. W razie pytań możesz się z nami skontaktować pod adresem biuro@parp.gov.pl lub naszym Inspektorem Ochrony Danych pod adresem iod@parp.gov.pl. Każdemu przysługuje ponadto prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych na niewłaściwe przetwarzanie jego danych.
APLIKUJ TERAZ

Dodane: 2025-10-01
Lokalizacja: wielkopolskie
Pracodawca: FINANCE ASSIST SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

Rozliczanie podatku VAT,PIT,CIT,prowadzenie kadr i płac Wymagania konieczne: Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat) Wykształcenie: średnie ogólnokształcące Wymagania inne: wymagane doświadczenie w biurze podatkowym oraz w obsłudze spółek z o.o

Dodane: 2025-10-01
Lokalizacja: podlaskie
Pracodawca: Neotech Sp. z o.o

Prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z UoR Ewidencja i rozliczanie kosztów produkcji (materiały, półprodukty, wyroby gotowe, odchylenia). Kontrola i księgowanie dokumentów zakupowych, sprzedażowych i magazynowych. Naliczanie amortyzacji, prowadzenie ewidencji środków trwałych i WNiP....

Dodane: 2025-10-01
Lokalizacja: pomorskie
Pracodawca: Praca.pl

Zakres obowiązków: Prowadzenie ksiąg rachunkowych, Kończenie rozliczeń miesięcznych, Obliczanie zaliczek na podatek dochodowy, Przygotowywanie deklaracji VAT oraz innych dokumentów finansowych. Wymagania: Minimum średnie wykształcenie, Doświadczenie w pracy w biurze rachunkowym będzie...

Dodane: 2025-09-30
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: KDK Sp. z o.o.

Kompleksowe prowadzenie księgowości spółki zgodnie z ustawą o rachunkowości i przepisami podatkowymi. Sporządzanie deklaracji VAT, CIT, PIT oraz sprawozdań finansowych i raportów zarządczych. Odpowiedzialność za prawidłowy obieg dokumentów, dekretację i terminowe księgowanie...


Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: Okko

Do Twoich obowiązków należeć będzie: Zastępowanie Kierownika podczas jego nieobecności w Salonie Optycznym, Profesjonalna obsługa klientów, pomoc w doborze opraw oraz soczewek korekcyjnych, Dbałość o estetykę oraz ekspozycję towarów w salonie, Wykonywanie drobnych napraw okularów,...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie

OSOBA NA TYM STANOWISKU BĘDZIE ODPOWIEDZIALNA ZA: udział w pozyskiwaniu, analizie danych i opracowaniu raportów na potrzeby realizacji zadań z zakresu kontroli zarządczej, przygotowanie materiałów do planu działalności Prezesa Wód Polskich, monitorowanie realizacji celów i zadań...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: wielkopolskie
Pracodawca: WL Consulting

!!!Uwaga: Do udziału w procesie rekrutacyjnym zapraszamy wyłącznie kandydatów posiadających doświadczenie w hurtowym handlu produktami spożywczymi (B2B). Opis stanowiska Dla naszego klienta – firmy z branży spożywczej – poszukujemy doświadczonej i samodzielnej osoby na stanowisko...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja:
Pracodawca: GCC7 Services Ltd

Zakres obowiązków: Budowanie relacji z klientami z Polski. Prezentowanie ofert inwestycyjnych. Wspieranie klientów, zarządzanie relacjami. Współpraca z zespołem dla zwiększenia sprzedaży. Wymagania: Ambicje zawodowe, nastawienie na rozwój. Pozytywne nastawienie, umiejętność...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: lubuskie
Pracodawca: Klient portalu Praca.pl

Analiza przyczyn źródłowych problemów jakościowych w procesie produkcyjnym Wdrażanie działań zapobiegawczych i korygujących oraz opracowywanie procedur i wytycznych kontroli jakości Identyfikacja oraz rozwiązywanie problemów jakościowych Udział w inicjatywach ciągłego doskonalenia,...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Pracodawca: Klient portalu Praca.pl

Aktywna sprzedaż produktów i adaptacja oferty do potrzeb klientów, Zarządzanie procesami zamówień, od ich realizacji po monitorowanie stanów magazynowych, Utrzymywanie odpowiedniej ekspozycji towarów, zgodnie z firmowymi standardami. Proklienckie nastawienie i otwartość na kontakt z...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Pracodawca: Klient portalu Praca.pl

Aktywna sprzedaż produktów i adaptacja oferty do potrzeb klientów, Zarządzanie procesami zamówień, od ich realizacji po monitorowanie stanów magazynowych, Utrzymywanie odpowiedniej ekspozycji towarów, zgodnie z firmowymi standardami. Proklienckie nastawienie i otwartość na kontakt z...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: LUX MED Sp. z o.o.

Praca w Centrum Rehabilitacyjnym należącym do Grupy LUX MED znajdującym się w okolicach Warszawy. Placówka oferuje rehabilitację leczniczą oraz całodobową opiekę nad osobami niesamodzielnymi, które wymagają stałego wsparcia specjalistów. Oferujemy: pracę w renomowanej i stabilnej...