Praca: Główny specjalista do spraw legislacji


Ministerstwo Energii w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista do spraw legislacji
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 158200

Warunki pracy

Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie wymagająca wysiłku statycznego; 


- duże obciążenie narządu wzroku związane z pracą przy monitorach komputerowych;


- praca przy komputerze w pozycji siedzącej;


- użytkowanie sprzętu biurowego; 


- krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe;


- zagrożenie korupcją;


- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz;


- praca pod presją czasu.


 

Zakres zadań

  • Opiniuje i akceptuje pod względem prawnym, legislacyjnym i redakcyjnym projekty aktów normatywnych opracowywanych w ministerstwie oraz redaguje treści projektów tych aktów, przygotowywanych na poszczególnych etapach procedury legislacyjnej;
  • Bierze udział w posiedzeniach komisji prawniczej w Rządowym Centrum Legislacji oraz współuczestniczy w międzyresortowych konferencjach uzgodnieniowych dotyczących problemów prawnych w zakresie aktów normatywnych inicjowanych przez Ministra lub istotnych z punktu widzenia właściwości Ministra, a także uczestniczy w powyższym zakresie w posiedzeniach komisji sejmowych i senackich;
  • Opracowuje projekty wewnętrznych aktów normatywnych w celu zapewnienia skutecznej realizacji polityki państwa w zakresie właściwości Ministra;
  • Obsługuje aktywność legislacyjną Ministra poprzez przygotowywanie koncepcji rozwiązań prawnych w obszarze właściwości Ministra, koordynuje proces opiniowania projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych kierowanych do Ministra w ramach rządowego procesu legislacyjnego oraz opracowuje projekty stanowisk Ministra wobec tych projektów;
  • Sygnalizuje pozostałym komórkom organizacyjnym ministerstwa potrzebę zmian regulacji prawnych, w szczególności w przypadku konieczności zmiany obowiązującego stanu prawnego lub wypełnienia luki prawnej w aktach normatywnych pozostających we właściwości Ministra;
  • Przygotowuje na potrzeby Rządowego Centrum Legislacji informacje dotyczącą niezrealizowanych upoważnień ustawowych do wydawania aktów wykonawczych z zakresu działania Ministra;
  • Wykonuje przewidziane instrukcją kancelaryjną czynności w zakresie rejestracji i obiegu dokumentów oraz archiwizowania akt spraw.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawnicze
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym z opracowywaniem aktów prawnych
  • Znajomość zasad techniki prawodawczej, przepisów określających tryb prowadzenia prac legislacyjnych, a także przepisów o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych;
  • Posiadanie kompetencji miękkich: umiejętność pracy w zespole, myślenie analityczne, komunikatywność, samodzielność, inicjatywa, kreatywność, rzetelność, terminowość, praca w sytuacjach stresowych.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie z zakresu obsługi elektronicznego systemu rejestracji i obiegu dokumentów EZD;
  • Ukończona aplikacja legislacyjna.
APLIKUJ TERAZ

Dodane: 2025-11-14
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Pracodawca: Prokuratura Okręgowa w Olsztynie

Asystent prokuratora wykonuje samodzielnie czynności administracyjne związane z prowadzeniem i nadzorowaniem postępowań przygotowawczych oraz z przygotowaniem decyzji kończących te postępowania oraz jest uprawniony do: przesłuchania świadka, zatrzymania rzeczy i przeszukania, oględzin i...

Dodane: 2025-11-14
Lokalizacja: dolnośląskie
Pracodawca: Uniwersytet Wrocławski

Nazwa stanowiska: starszy referent Liczba etatów: 1 Wymiar etatu: pełny Główne obowiązki: Wsparcie radców prawnych w świadczeniu pomocy prawnej na rzecz Uniwersytetu Wrocławskiego. Wymagania konieczne: Wykształcenie wyższe prawnicze. Znajomość zagadnień ze stosowania przepisów:...

Dodane: 2025-11-12
Lokalizacja: wielkopolskie
Pracodawca: Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne S.A.

Zakres zadań podstawowych: merytoryczna i formalna obsługa dokumentacji na szczeblu komórki organizacyjnej Biura Zarządu, w tym aktów zawierających regulacje wewnątrzorganizacyjne, udział w komisjach merytorycznych powoływanych w danym obszarze tematycznym, sporządzanie projektów pism,...

Dodane: 2025-11-12
Lokalizacja: śląskie
Pracodawca: Primost Południe Sp. z o.o.

OPIS STANOWISKA pisanie pozwów, wniosków i innych pism procesowych obsługa prawna organów spółki tworzenie i nadzorowanie umów (umowy najmu, sprzedaży itd.) reprezentowanie firmy przed sądami przygotowywanie wewnętrznych aktów prawnych oraz nadzór nad ich realizacją nadzór nad...


Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: lubuskie
Pracodawca: PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWO-USŁUGOWE "MARTEX"JĘDROWIAK SPÓŁKA JAWNA

Dekretowanie i księgowanie wstępne dokumentów zakupowych i sprzedażowych + kadry Wymagania konieczne: Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat) Wymagania inne:

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: śląskie
Pracodawca: CP Engineering Services Sp. z o.o.

Zakres obowiązków: Pomoc w przygotowywaniu raportów – tworzenie, redagowanie i opracowywanie raportów technicznych oraz dokumentacji projektowej. Udział w wizytach i audytach technicznych – wyjazdy na oceny zgodności maszyn z obowiązującymi normami i przepisami. Wsparcie zespołu...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Pracodawca: KILER ROMAN KLICHOWSKI USŁUGI BUDOWLANO-PORZĄDKOWE

PRACA W BIURZE I TERENIE Z LUDŹMIGODZINY PRACY: 07.00-15.00 Wymagania konieczne: Wykształcenie: brak lub niepełne podstawowe Uprawnienia: Prawo jazdy kat. B Wymagania inne: UMIEJĘTNOŚCI: PLANOWANIE I ORGANIZACJA PRACY, ASERTYWNA KOMUNIKACJA

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: łódzkie
Pracodawca: Powiatowy Urząd Pracy Łódź-Wschód

Nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z klientami zagranicznymi (rynek turecki, uzbecki, turkmiński, azerski, kazachski), przedstawianie oferty, zbieranie zamówień. Wymagania konieczne: Wykształcenie: podstawowe Język: turkmeński, w mowie - B1 - średnio zaawansowany, w piśmie - B1 -...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: pomorskie
Pracodawca: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sztumie

Kierowanie i nadzór nad pracami Zespołu ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej.Przygotowywanie dla Dyrektora sprawozdań i zestawień statystycznych z zakresu działań Zespołu.Dokonywanie okresowych ocen pracowników Zespołu.Realizowanie postanowień sądowych w sprawie umieszczeń dzieci w...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: lubelskie
Pracodawca: Powiatowy Urząd Pracy w Biłgoraju

Bieżący nadzór nad technicznym funkcjonowaniem obiektów OSiR, ich prawidłową i bezpieczną eksploatacją. Odpowiedzialność za stan sanitarny, prowadzenie ksiąg obiektu budowlanego oraz dok. technicznej. Sporządzanie raportów i sprawozdań. Opracowywanie projektów regulaminów...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Pracodawca: Powiatowy Urząd Pracy w Świnoujściu

Stażysta będzie wspierał organizację i funkcjonowanie punktu sprzedaży/odbioru tekstyliów prowadznego przez Fundację. Do jego zadań należeć będzie przyjmowanie, rozmieszczanie i oznaczenie towarów ( odzieży i tekstyliów), dbanie o właściwą ekspozycję i porządek na sali...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: śląskie
Pracodawca: MIEJSKI ZARZĄD BUDYNKÓW MIESZKALNYCH W DĄBROWIE GÓRNICZEJ

1. Analiza stanu zadłużenia najemców,2. Prawidłowe i systematyczne dochodzenie należności pieniężnych od dłużników lokali gminnych, 3. Nadzór nad prawidłowym ewidencjonowaniem umorzeń, układów ratalnych,4. Nadzór nad księgowaniem i uzgadnianiem nakazów zapłaty, wyroków...