Praca: Doradca prawny w Departamencie Gospodarki, Skarbu Państwa i Prywatyzacji


Najwyższa Izba Kontroli
poszukuje kandydata na stanowisko
Doradca prawny w Departamencie Gospodarki, Skarbu Państwa i Prywatyzacji
nr rekrutacji.: 2025/12/KGP/6/1

Opis stanowiska

  • informuje dyrektora kontrolnej jednostki organizacyjnej o zmianach stanu prawnego w zakresie działania jednostki;
  • opracowuje opinie i analizy prawne;
  • uczestniczy w opracowaniu i opiniowaniu projektów programów kontroli, tematyk kontroli doraźnych i informacji o wynikach kontroli, w szczególności dokonuje analiz prawnych, sporządza wykaz aktów prawnych dotyczących przedmiotu kontroli, formułuje w projektach informacji o wynikach kontroli uwagi i wnioski co do stosowania prawa lub potrzeby zmiany obowiązującego prawa, może przygotowywać projekty informacji oraz programów kontroli;
  • udziela pomocy prawnej kontrolerom uczestniczącym w postępowaniu kontrolnym;
  • opiniuje pod względem prawnym projekty wystąpień pokontrolnych i powiadomień, o których mowa w art. 62a ustawy, w szczególności w zakresie odpowiedzialności za ujawnione w toku kontroli nieprawidłowości oraz potrzeby zmiany obowiązującego prawa, dokonuje ich oceny i niezbędnej korekty;
  • sporządza lub opiniuje projekt stanowiska do zastrzeżeń zgłoszonych do wystąpienia pokontrolnego;
  • w razie potrzeby pełni funkcję koordynatora kontroli lub kontrolera nadzorującego kontrolę, a także przeprowadza kontrolę lub uczestniczy w poszczególnych czynnościach kontrolnych;
  • uczestniczy w opracowaniu projektów zawiadomień, o których mowa w art. 63 ustawy, i prowadzi ich ewidencję;
  • wykonuje czynności w sprawie rozpatrywania zastrzeżeń;
  • wykonuje obowiązki sprawozdawcze dotyczące realizowanych zadań;
  • opiniuje pod względem formalno-prawnym projekty innych dokumentów niezbędnych w bieżącej działalności jednostek organizacyjnych NIK;
Wymagania wynikające z ustawy o NIK oraz zarządzenia Marszałka Sejmu RP:
  • posiadanie obywatelstwa polskiego;
  • posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  • niekaralność za przestępstwo popełnione z winy umyślnej;
  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku;
  • wykształcenie wyższe prawnicze lub wyższe administracyjne II stopnia;
  • co najmniej 6 lat pracy zawodowej.
Kwalifikacje i kompetencje niezbędne na stanowisku
  • wykształcenie wyższe w dziedzinie nauk prawnych;
  • co najmniej 5 lat doświadczenia w obsłudze prawnej podmiotów z sektora finansowego;
  • znajomość zagadnień organizacji i funkcjonowania administracji publicznej;
  • orientacja w bieżącej sytuacji społeczno-gospodarczej kraju;
  • znajomość prawnych aspektów funkcjonowania NIK;
  • profesjonalizm w realizacji powierzonych zadań oraz ukierunkowanie na interes publiczny;
  • zdolność analitycznego myślenia, rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji;
  • umiejętność redagowania tekstów i syntetycznego wyrażania myśli w formie ustnej i pisemnej;
  • dobra organizacja pracy własnej, także w warunkach stresu i pod presją czasu;
  • umiejętność współpracy i budowania relacji;
  • nastawienie na rozwój zawodowy;
  • praktyczna obsługa pakietu MS Office (Word, Excel, Power Point, Outlook);
  • gotowość do wykonywania zadań poza siedzibą NIK (w tym w ramach delegacji służbowych).
Oczekiwania dodatkowe
  • doświadczenie w prowadzeniu lub obsłudze postępowań cywilnych;
  • ukończona aplikacja prawnicza.
Oferujemy
  • stabilne zatrudnienie w ramach umowy o pracę;
  • dostęp do szkoleń, możliwość rozwoju zawodowego i podnoszenia kwalifikacji;
  • dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka);
  • dofinansowanie do wypoczynku dla pracownika i jego dzieci;
  • składka PPK od pracodawcy w wysokości 4%.
Wymagane dokumenty
  • życiorys zawodowy (CV) w języku polskim;
  • list motywacyjny w języku polskim;
  • dyplom potwierdzający wykształcenie wyższe w dziedzinie nauk prawnych;
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów przeprowadzenia naboru o treści: Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy przez Najwyższą Izbę Kontroli z siedzibą przy ul. Filtrowej 57, 02-056 Warszawa dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu naboru na stanowisko doradcy prawnego w Departamencie Gospodarki, Skarbu Państwa i Prywatyzacji.
Etapy postępowania kwalifikacyjnego
  • Etap I – wstępna selekcja złożonych ofert;
  • Etap II – weryfikacja kwalifikacji i kompetencji wybranymi metodami testowymi (testy odbywają się w Centrali NIK w Warszawie);
  • Etap III – rozmowa kwalifikacyjna z Komisją.

Zgłoszenia udziału w naborze prowadzone są wyłącznie w formie elektronicznej, poprzez wypełnienie formularza aplikacyjnego w terminie od 4 czerwca 2025 r. do 22 czerwca 2025 r.

Prosimy o nie podawanie w dokumentach aplikacyjnych informacji, które mogą stanowić szczególną kategorię danych osobowych w rozumieniu art. 9 RODO (m.in. danych dot. zdrowia, pochodzenia rasowego lub etnicznego, poglądów politycznych, przynależności do związków zawodowych).

Uprzejmie prosimy o zapoznanie się z klauzulą informacyjną


Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str.1, ze zm.) zwanego dalej „RODO”, informujemy, że:

  1. Administratorem Pani / Pana danych osobowych jest Najwyższa Izba Kontroli z siedzibą przy ul. Filtrowej 57, 02-056 Warszawa, tel. 22 444 50 00.
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: tel.22 444 58 19, e-mail: iod@nik.gov.pl, Warszawa 02-056, ul. Filtrowa 57.
  3. Pani / Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu rekrutacji lub naboru do pracy w NIK na podstawie przepisów art. 221 Kodeksu pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465.), art. 67 w związku z art. 69 c ustawy z dnia 23 grudnia 1994 r. o Najwyższej Izbie Kontroli (Dz. U. z 2022 r. poz. 623) oraz art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. b i art. 10 RODO, a pozostałe dane, w tym dane do kontaktu, na podstawie Pani / Pana zgody w związku z art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Jeżeli w dokumentach są zawarte dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie Pani / Pana wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, o której mowa w art. 9 ust. 2 lit. A RODO.
  4. Pani / Pana dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie podmiotom uprawnionym na mocy przepisów prawa celem wykonania ciążących na Administratorze obowiązków lub podmiotom, którym Administrator powierza przetwarzanie danych osobowych w drodze zawartych umów powierzenia przetwarzania danych. W przypadku wyłonienia Pani / Pana w procesie rekrutacji lub naboru do zatrudnienia i umieszczenia informacji o wynikach naboru na stronie Biuletynu Informacji Publicznej NIK (BIP NIK), stosownie do art. 69 c ust 2 z dnia 23 grudnia 1994 r. o Najwyższej Izbie Kontroli, odbiorcą Pani / Pana danych osobowych (imienia i nazwiska) będą osoby korzystające z Biuletynu Informacji Publicznej NIK.
  5. Pani / Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia rekrutacji lub naboru, w tym sprawdzenia i oceny kwalifikacji i kompetencji do pracy oraz w celu wyboru odpowiedniej osoby do zatrudnienia na stanowisku określonym w ofercie pracy, a następnie w celu archiwizacji dokumentów po przeprowadzeniu rekrutacji lub naboru, zgodnie z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U z 2020 r., poz. 164).
  6. Pani / Pana dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do przeprowadzenia rekrutacji lub naboru, w którym bierze Pani / Pan udział oraz do momentu przedawnienia zaistniałych ewentualnych roszczeń, a następnie przez okres wynikający z przepisów o archiwizacji.
  7. W przypadku wyrażonej przez Panią / Pana zgody na wykorzystywanie danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji lub naborów, Pani / Pana dane będą przetwarzane przez okres 12 miesięcy od daty ich złożenia.
  8. W związku z przetwarzaniem przez Najwyższą Izbę Kontroli Pani / Pana danych osobowych przysługują Pani / Panu następujące uprawnienia:
    • prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, w przypadku przetwarzania danych na tej podstawie, wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem; w przypadku chęci wycofania zgody uprzejmie prosimy o przesłanie odpowiedniej informacji, na adres: nabory@nik.gov.pl, rekrutacja@nik.gov.pl, iod@nik.gov.pl lub w formie tradycyjnej na adres korespondencyjny administratora wskazany w pkt. 1; 
    • prawo dostępu do jego danych oraz otrzymywania ich kopii, stosownie do art. 15 RODO;
    • prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych, stosownie do art. 16 RODO;
    • prawo do usunięcia danych, w przypadkach określonych w art. 17 RODO;
    • prawo do ograniczenia przetwarzania, z zastrzeżeniem przypadków wskazanych w art. 18 RODO;
    • prawo do przenoszenia danych, w przypadkach zajścia okoliczności, o których mowa w art. 20 RODO;
    • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  1. Podanie Najwyższej Izbie Kontroli Pani / Pana danych osobowych w zakresie wynikającym art. 221 Kodeksu pracy oraz w przypadku kandydatów na stanowiska kontrolerów art. 67 ustawy z dnia 23 grudnia 1994 r. o Najwyższej Izbie Kontroli jest obowiązkowe i niezbędne, aby uczestniczyć w rekrutacji lub naborze do pracy w NIK. Podanie innych danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich brak może uniemożliwić kontakt i uczestnictwo Pani / Pana w rekrutacji lub naborze do pracy w NIK.
  2. W oparciu o Pani / Pana dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Pani / Pana zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
W związku z wejściem w życie z dniem 25 września 2024 Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 roku o ochronie sygnalistów prosimy o zapoznanie się z Procedurą dokonywania zgłoszeń wewnętrznych naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Najwyższej Izbie Kontroli dostępną na naszej stronie: https://www.nik.gov.pl/kontakt/sygnalisci/informacje-dla-sygnalistow-wewnetrznych.html
APLIKUJ TERAZ

Dodane: 2025-06-18
Lokalizacja: podlaskie
Pracodawca: PODLASKI WOJEWÓDZKI OŚRODEK MEDYCYNY PRACY W BIAŁYMSTOKU

Obsługa prawna działalności prowadzonej przez Podlaski Wojewódzki Ośrodek Medycyny Pracy w Białystoku obejmuje w szczególności:a)redagowanie pism, sporządzanie na żądanie Zamawiającego opinii oraz informacji prawnych z zakresu bieżącej działalności Zamawiającego, w tym; medycyny...

Dodane: 2025-06-17
Lokalizacja: opolskie
Pracodawca: STAROSTWO POWIATOWE W KLUCZBORKU

Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:1) udział w opracowywaniu i uzgadnianiu projektu aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty, opiniowanie ich pod względem prawnym;2) udzielanie wyjaśnień i sporządzanie opinii prawnych dla potrzeb Rady, Zarządu, Starosty i komórek organizacyjnych;3)...

Dodane: 2025-06-17
Lokalizacja: śląskie
Pracodawca: Urząd Gminy w Psarach

1. Obsługa prawna organów i pracowników urzędu oraz jednostek organizacyjnych gminy w ramach realizowania zadań publicznych.2. Doradztwo prawne w zakresie działalności urzędu oraz jednostek organizacyjnych gminy.3. Uczestniczenie w sesjach Rady Gminy Psary w celu zapewnienia ich...

Dodane: 2025-06-16
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: Polski Związek Działkowców Okręg Mazowiecki

Do głównych zadań na tym stanowisku należy: Prowadzenie spraw sądowych i występowanie w charakterze pełnomocnika Okręgu Mazowieckiego PZD przed sądami i organami administracji państwowej i samorządowej; Sporządzanie środków odwoławczych (skargi kasacyjne, zażalenia ) od orzeczeń...


Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: wielkopolskie
Pracodawca: CEVA Logistics Poland Sp. z o.o.

YOUR ROLE We are looking for someone to support the Accounting team and perform specific accounting work while complying with statutory regulations and internal standards and procedures. WHAT ARE YOU GOING TO DO? Support Local Finance team in the area of AP management and all subsequent PTP...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: RESPOL Export - Import Sp. z o.o.

Wymagania bardzo dobre zdolności organizacyjne samodzielność w działaniu, sumienność i dokładność komunikatywność oraz zaangażowanie, biegła znajomość programów pakietu Office doświadczenie w równoległej koordynacji wielu zadań (praca pod presją czasu), komunikatywna...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: wielkopolskie
Pracodawca: Wielkopolski Oddział Wojewódzki NFZ

GŁÓWNE ZADANIA: wykonywanie zadań związanych z opracowywaniem planu zakupu świadczeń oraz przygotowywanie i udział w postępowaniach w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w zakresie programów lekowych oraz chemioterapii, obsługa świadczeniodawców...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: MOTOKARIERA S.C.

Do obowiązków osoby zatrudnionej na tym stanowisku należeć będzie: Księgowanie dokumentów. Weryfikacja dokumentów księgowych zgodnie z procedurami kontroli wewnętrznej Analiza księgowań pod kątem podatkowym Wsparcie Głównej Księgowej Przygotowywanie raportów/zestawień zgodnie z...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: MOTOKARIERA S.C.

Do obowiązków osoby zatrudnionej na tym stanowisku należeć będzie: Księgowanie dokumentów. Weryfikacja dokumentów księgowych zgodnie z procedurami kontroli wewnętrznej Analiza księgowań pod kątem podatkowym Wsparcie Głównej Księgowej Przygotowywanie raportów/zestawień zgodnie z...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Pracodawca: T-Mobile Polska

Zadania, które na Ciebie czekają: Aktywne pozyskiwanie i nawiązywanie relacji z klientem biznesowym Sprzedaż pełnej gamy produktów i usług świadczonych przez T-Mobile dla klienta biznesowego Realizacja indywidualnych celów sprzedażowych Rozwijanie swojej wiedzy poprzez m.in. udział w...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Pracodawca: T-Mobile Polska

Zadania, które na Ciebie czekają: Aktywne pozyskiwanie i nawiązywanie relacji z klientem biznesowym Sprzedaż pełnej gamy produktów i usług świadczonych przez T-Mobile dla klienta biznesowego Realizacja indywidualnych celów sprzedażowych Rozwijanie swojej wiedzy poprzez m.in. udział w...

Dodane: dzisiaj
Lokalizacja: mazowieckie
Pracodawca: T-Mobile Polska

Zadania, które na Ciebie czekają: Aktywne pozyskiwanie i nawiązywanie relacji z klientem biznesowym Sprzedaż pełnej gamy produktów i usług świadczonych przez T-Mobile dla klienta biznesowego Realizacja indywidualnych celów sprzedażowych Rozwijanie swojej wiedzy poprzez m.in. udział w...