różne oblicza pracownika biurowego

Uniwersalny charakter pracy pracownika biurowego sprawia, że bardzo ciężko jest go podporządkować jednej, konkretnej branży. Bardzo często osoby zatrudnione w charakterze pracownika biurowego, wykonują odmienne obowiązki, w zupełnie innych okolicznościach, dlatego też w powszechnym użyciu funkcjonuje kilka zamiennych nazw.

Pracownik administracyjny. Bardzo często wykonujący swoje obowiązki w sektorze publicznym. Mianem pracowników administracyjnych najczęściej określa się osoby, zatrudnione w urzędach pracy, w szkołach i uczelniach wyższych, w sądach  i innych jednostkach publicznych.

Referent. To, innymi słowy, określenie urzędnika państwowego. Referentów najczęściej spotkamy w urzędach gminy oraz miasta, w organach samorządu wojewódzkiego oraz w urzędach marszałkowskich.

Recepcjonista. Praca na stanowisku recepcjonisty również może być określana pracą biurową. Choć wiele osób utożsamia zawód recepcjonisty tylko i wyłącznie z hotelem, to warto podkreślić, iż stanowisko to piastują również osoby zatrudniane w dużych  przedsiębiorstwach.

Sekretarka. Zawód, który jednoznacznie, kojarzy się z pracą biurową, w głównej mierze związany z dbaniem o wizerunek oraz o funkcjonowanie biura.

Fakturzysta. Czyli pracownik biurowy odpowiedzialny za kontrolowanie  obiegu dokumentacji w firmie. Osoba na tym stanowisku w głównej mierze zajmuje się wystawianiem faktur, dotyczących sprzedaży określonych produktów lub usług .